Hjem Webside Heklekurs Facebook Instagram Epla Linker Om meg

Kategori: Lær å hekle med Hege (Video)

SPILLELISTE - GRUNNMASKER I HEKLING - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

 SPILLELISTE - GRUNNMASKER I HEKLING (6 videoer)
- Opplegg/luftmasker (lm)
- Kjedemasker (kjm)
- Fastmasker (fm)
- Halvstaver (hst)
- Staver (st)
- Dobbelstaver (dbst)

xoxo,
Hege :))

DOBBELSTAVER (dbst) - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

 DOBBELSTAVER (dbst)

- Legg opp så mange luftmasker som du trenger + 3
- Ta et kast rundt nålen
- Stikk kroken ned i 5. maske fra nålen
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom en løkke
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom to løkker
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom to løkker
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom de siste to løkkene på nålen

= 2 dobbelstaver (dbst) - (de 4 luftmaskene du hoppet over i starten teller som den første dobbelstaven)

xoxo,
Hege :))

STAVER (st) - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

STAVER (st)

- Legg opp så mange luftmasker som du trenger + 2
- Ta et kast rundt nålen
- Stikk kroken ned i 4. maske fra nålen
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom en løkke
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom to løkker
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom de siste to løkkene på nålen

= 2 staver (st) - (de 3 luftmaskene du hoppet over i starten teller som den første staven)

xoxo,
Hege :))

HALVSTAVER (hst) - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

 HALVSTAVER (hst)

- Legg opp så mange luftmasker som du trenger + 1
- Ta et kast rundt nålen
- Stikk kroken ned i 3. maske fra nålen
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom en løkke
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom alle tre løkkene på nålen

= 2 halvstaver (hst) - (de 2 luftmaskene du hoppet over i starten teller som den første halvstaven)

xoxo,
Hege :))

FASTMASKER (fm) - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

~ Lær å hekle med Hege - www.HELdesign.com ~

 FASTMASKER (fm)

- Legg opp så mange luftmasker som du trenger + 1
- Stikk kroken ned i 2. maske fra nålen
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom en løkke
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom begge løkkene på nålen

= 1 fastmaske (fm)

xoxo,
Hege :))

KJEDEMASKER (kjm) - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

KJEDEMASKER (kjm)

- Legg opp så mange luftmasker som du trenger + 1
- Stikk kroken ned i 2. maske fra nålen
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom begge løkkene på nålen

= 1 kjedemaske (kjm)

xoxo,
Hege :))

OPPLEGG/LUFTMASKER (lm) - Lær å hekle med Hege

Jeg har laget meg en YouTube-kanal med heklevideoer for nybegynnere. Foreløpig er det bare grunnmaskene som er lagt ut, men flere videoer vil komme etterhvert, med alt fra spesialmasker til små prosjekter og eventuelle ønsker folk kommer med.

Jeg håper videoene mine kan være til hjelp for så mange som mulig :)

OPPLEGG / LUFTMASKER (fm)

- Lag en løkke
- Stikk kroken ned i løkken og dra opp tråden
- Stram til

- Legg den korte enden av tråden inn i håndflaten
- Legg den lange enden av tråden over pekefingeren
- Ta et kast rundt nålen
- Trekk tråden gjennom løkken

= 1 luftmaske (lm)

xoxo,
Hege:))

HEKLEKURS I BERGEN - Oppstart i uke 42

Da nærmer det seg starten for heklekursene, og det er fortsatt noen ledige plasser om du vil bli med :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Grunnkurs (Kurs 1) - for deg som aldri har heklet før, eller som trenger en oppfriskning fra f.eks barne- og ungdomsskolen.
Her kan du være så grønn du bare vil! Du vil lære de forskjellige grunnmaskene, og få anledning til å hekle deg et eller flere prosjekter.

Videregående kurs
(Kurs 2) - for deg som kan hekle de forskjellige grunnmaskene.
Her vil du lære å hekle etter mønster og diagrammer (dersom du ikke kan det fra før), og du kan ta med deg hvilket som helst prosjekt du vil!
Kanskje du har noe du har hatt lyst til å hekle men som du trenger litt hjelp til? Eller noe du har begynt på som du ga opp? Eller kanskje en engelsk oppskrift som du trenger hjelp til å oversette? Eller har du sett noe kult på et bilde, som du kunne tenke deg å hekle? Eller sitter du rett og slett bare med en idé om hva du kunne tenke deg å lage? Ta det med, jeg kan hjelpe deg!! :))

Tema/Helgekurs - for deg som kan hekle de forskjellige grunnmaskene.
Her blir det forskjellige temakurs, som foreksempel diverse julepynt, påskepynt, dyreluer (ugle, katt, hund etc...) o.l.
Ettersom vi nærmer oss jul vil det første tema/helgekurset handle om nettopp denne flotte høytiden:) Jeg kommer til å ta med eksempler og oppskrifter på flere forskjellige juleting, alt fra juletrepynt til små gaver en kan gi bort. Har du egne prosjekter og oppskrifter du kan tenke deg å lage må du gjerne medbringe dette.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Alle kursene blir holdt på Lynghaug Skole i Fyllingsdalen.
Har du ikke tilgang til bil går buss nr. 12 direkte fra sentrum, og stopper rett før og rett etter skolen.

Kurs 1 og 2 vil gå over 9 uker á 2 timer (18 timer), og vil koste 950,-
Tema/Helgekurs vil gå over en lørdag og søndag, á 6 timer (12 timer) og vil koste 650,-

Kurs 1 - Grunnkurs har oppstart onsdag 17 oktober fra kl.1800-2000, og vil gå over 9 onsdager på samme tidspunkt. Max 5 personer. 

Kurs 2 - Videregående kurs har oppstart tirsdag 16 oktober fra kl.1600-1800, og vil gå over 9 tirsdager på samme tidspunkt. Max 10 personer.

Betaling skjer på forhånd (kontonummer blir tilsendt på mail), eller ved oppmøte den første gangen :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Litt om meg

Jeg er en glad og kreativ jente som elsker å hekle!! :D Heklenålen har gått meget flittig i over 12 år, og mitt motto er at "Alt kan hekles"
Jeg har designet og heklet alt fra badedrakter og kjoler til skjelett og puppeputer. Fra luer og vesker til blomsteroppsatser og pepperkakehus (sistnevnte var publisert i "Eplas Jul" i fjor), og mye mye mer. Litt av det jeg har laget kan dere finne på denne bloggen :)

Til daglig jobber jeg som elevassistent på en ungdomsskole. Her jobber jeg også som Design og Redesignlærer i valgfag på 8.trinn.  
Utenom dette har jeg mitt eget firma (HELdesign) hvor jeg jobber som illustratør, kunstner og designer. Tegnebloggen min kan dere finne her.
Jeg er også designer for Englatroll, en kleskolleksjon for barn fra 0-5 år som blir lansert i 2013, og gleder meg veldig mye til dette!

Kort fortalt er jeg en person som brenner for hekling, og jeg har mye å lære fra meg!! :))

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Om dette er noe du kunne tenke deg, ta kontakt på mail: heklekurs@heldesign.com

Kanskje jeg ser deg der? :))

xoxo,
Hege:))

Stikkord:

HEKLEKURS I BERGEN

Jeg har tenkt å starte heklekurs her i Bergen! Vil du bli med? :)

Jeg har tidligere hatt private heklekurs, og jeg fant fort ut at jeg elsker å lære det fra meg! Så jeg tenkte at i denne omgang ville jeg prøve å nå ut litt lengre enn til omgangskretsen min, for jeg synes absolutt at flere folk bør lære seg å hekle, og når jeg søker etter heklekurs på internett så er det ikke mye å finne :-o

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Alt etter hva det er interesse for så er tanken som følger:

Grunnkurs (Kurs 1) - for de som aldri har heklet før, eller som trenger en oppfriskning fra f.eks barne- og ungdomsskolen.
Her kan du være så grønn du bare vil! Dere vil lære de forskjellige maskene, og få anledning til å hekle dere et eller flere prosjekter.

Videregående kurs
(Kurs 2) - for de som kan hekle de forskjellige maskene.
Her vil dere lære å hekle etter mønster og diagrammer (for de som trenger det), og kan ta med dere hvilket som helst prosjekt dere vil! Kanskje du har noe du har hatt lyst til å hekle men som du trenger litt hjelp til? Eller noe du har begynt på som du ga opp? Eller kanskje en engelsk oppskrift som du trenger hjelp til å oversette? Eller har du sett noe kult på et bilde, som du kunne tenke deg å hekle? Eller sitter du rett og slett bare med en idé om hva du kunne tenke deg å lage? Ta det med, jeg kan hjelpe deg med det meste!! :))

Tema/Helgekurs - for de som kan hekle de forskjellige maskene.
Her tenker jeg foreksempel kurs hvor en kan lære seg å hekle diverse julepynt, påskepynt, dyreluer (ugle, katt, hund etc...) o.l.
Ettersom vi nærmer oss jul vil det første tema/helgekurset handle om nettopp denne flotte høytiden:) Jeg kommer til å ta med eksempler og oppskrifter på flere forskjellige juleting, alt fra juletrepynt til små gaver en kan gi bort. Har du egne prosjekter og oppskrifter du kan tenke deg å lage må du gjerne medbringe dette.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kurs 1 og 2 vil gå over 9 uker á 2 timer (18 timer), og vil koste 950,-
(Mest sannsynlig blir disse to kursene på tirsdager og onsdager fra 18.00-20.00, og starter i midten av oktober)

Tema/Helgekursene vil gå over en lørdag og søndag, á 6 timer (12 timer) og vil koste 650,- (
Første tema/helgekurs (JUL) vil bli satt opp i november.

Jeg har sjekket litt opp i priser på internett, og har lagt meg godt under de prisene jeg fant der, så det er ikke dyre kurs:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Litt om meg

Jeg er en glad og kreativ jente som elsker å hekle!! :D Heklenålen har gått flittig i over 12 år, og mitt motto er at "Alt kan hekles"
Jeg har designet og heklet alt fra badedrakter og kjoler til skjelett og puppeputer. Fra kurver og vesker til blomsteroppsatser og pepperkakehus (sistnevnte var publisert i "Eplas Jul" i fjor), og mye mye mer. Litt av det jeg har laget kan dere finne på denne bloggen :)

Til daglig jobber jeg som elevassistent på en ungdomsskole. Her jobber jeg også som Design og Redesignlærer i valgfag på 8.trinn.  
Utenom dette har jeg mitt eget firma (HELdesign) hvor jeg jobber som illustratør, kunstner og designer. Tegnebloggen min kan dere finne her.
Jeg er også designer for en kleskolleksjon for barn fra 0-5 år som blir lansert i 2013, og gleder meg veldig mye til dette!

Kort fortalt er jeg en person som brenner for hekling, og jeg har mye å lære fra meg!! :))

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Om dette er noe du kunne tenke deg, ta kontakt på mail: heklekurs@heldesign.com
Blir interessen stor nok håper jeg som sagt å få i gang et eller flere kurs i midten av oktober. Eventuelle helgekurs (Tema: Jul) vil bli satt opp i november en gang. Kursene vil bli holdt på Kunst og Håndverksrommet på skolen hvor jeg jobber.

Det må bli minst 5 påmeldte på hvert kurs for at det skal bli gjennomført, og betaling skjer på forskudd.
På grunnkurset tar jeg ikke inn flere enn 5 stykker, her skal alt læres for første gang, og jeg vil ha nok tid til å lære hver enkelt.
På det videregående kurset og på helgekursene er den grunnleggende kunnskapen allerede lagt, så der tar jeg inn max 10 personer.

Håper å høre fra deg :))

xoxo,
Hege:))

leser denne bloggen nå

Kategorier

Linker

Norske blogger

bloglovin

Facebook

Etsy

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Design

Laget av Lisa